tisdag 22 april 2008

Dax att publicera några av mina texter...

Vilsen värld!

En liten sekund, ett litet ögonblick
Jag stannar upp och lyssnar till vindens brus
En liten strimma av sol når dina ögon och får dem att blänka
Du är vackrare än jag kunde föreställa mig
Vackrare än vad någon ens kan tänka

Ett litet löv fladdrar förbi
Och blåser långt bort med vindens kalla hand
En ilning går genom kroppen och får den att explodera
Jag vill inget hellre än att ha dig här
Så att jag kan sluta att fantisera

Ett sakta kliv in i en vilsen värld
Av de farliga som kan få oss att välja fel
Så att vi går var sin väg och tappar bort varandra
En viktid del av mitt liv är du
Som sticker ut bland alla andra

Långt där borta ser jag din själ
Som vandrar bort mellan molnen
Du är den lycka som alla vill nå som alla vill tro
Jag är ensam här i en vilsen värld
Men försöker ändå att komma till ro

Inga kommentarer: